Koraci za uspješnu izgradnju vizualnog identiteta

Koraci za uspješnu izgradnju vizualnog identiteta

23.02.2022.

Dobar vizualni identitet bi trebao biti prioritet poslovne strategije vašeg brenda. Kad je vizualni identitet brenda dobro razvijen i prepoznatljiv, isticanje na tržištu, privlačenje i konverzija kupaca postaje puno lakša.

Sveukupan izgled i osjećaj vaše organizacije proizlazi iz imena, logotipa, odabira boja i ostalih značajki koje identificiraju vaš proizvod ili uslugu kao različitu od proizvoda i usluga vaših konkurenata.

Kroz identitet vašeg brenda vaša ciljana publika percipira vaše poslovanje kao cjelinu, a uvelike ga oblikuje vaš vizualni identitet.

On se sastoji od vidljivih slika i elemenata povezanih s vašim brendom koji uključuju:

  • Logo
  • Paletu boja
  • Fontove
  • Tipografiju
  • Oblike i uzorke
  • Dosljedan grafički stil

Svoj vizualni identitet trebate uskladiti s cjelokupnim identitetom vašeg brenda, a kako biste to učinili slijedite ove korake: 

1. Definirajte svoju publiku

Kako biste mogli pozicionirati vaš brend na način da se poveže s ciljanom publikom, potrebno je istu tu publiku razumjeti i prilagoditi joj se. Kampanja koju komunicirate mora biti prilagođena potrebama i željama te iste publike, a cilj kampanje - da se svidite upravo toj skupini.

Razmislite… Koliko godina imaju vaši kupci? Kakav je njihov lifestyle? Koji su im hobiji i interesi? Koje druge brendove vole?

Identificiranje vaše željene baze kupaca olakšava svaki dio procesa brendiranja. Ovaj vam korak pomaže da odredite kako ćete razgovarati s vašom publikom, ali i da odaberete vizualne elemente za kreiranje vašeg brenda. Živim se bojama možete istaknuti u odnosu na konkurenciju, ali hoće li se one svidjeti vašoj ciljnoj publici? 

Ako imate proizvod ili uslugu namijenjenu mladim, aktivnim ljudima - vjerojatno hoće, ali ako je vaš proizvod namijenjen nešto starijoj i tradicionalnijoj publici onda bi i vaš vizualni identitet trebao biti prilagođen njima.

2. Definirajte svoju misiju

Osim definiranja onih kojima prodajete, odvojite malo vremena za procjenu svoje tvrtke.

Što nudite svojim kupcima i klijentima? Na koji način? Koja poboljšanja unosite u život vaših kupaca? Što je vama važno?

Vašim biste vizualnim identitetom svojim potencijalnim kupcima trebali moći reći i nešto o sebi. Ako se bavite organskim uzgojem povrća, poprilično smo sigurni da nećete odabrati žarko ružičastu boju za vaš logotip, zar ne?

3. Razvijte emocionalnu privlačnost

Unošenje emocija u vaš brend je način na koji se duboko povezujete s potencijalnim klijentima i ostavljate trajnu nezaboravnu sliku u njihovom umu.

Kako želite da se vaša publika osjeća kada vidi vaše marketinške materijale? Koje se emocije pokreću kada vaši kupci i klijenti koriste vaše proizvode? Za što se vi kao brend zalažete? 

Odgovori na ova pitanja temelj su za izgradnju marketinške strategije za Vaše proizvode i usluge.

Ako se vratimo na primjer organskog uzgajanja povrća, vrlo je vjerojatno da ćete kod pakiranja vaših proizvoda voditi računa o tome da su vaše ambalaže i etikete izrađeni od recikliranih materijala. Zašto? Jer je to nešto što će vaša ciljana publika znati prepoznati i cijeniti na emotivnoj razini, jer se vi, kao i oni, brinete za održivost našeg planeta i gradite bolju budućnost za one koji na planet tek dolaze. 

4. Izgradnja vizualnog identiteta

Kada dobijete odgovore na prije spomenuta pitanja, počet ćete prirodno graditi imidž svoje marke i vizualne elemente koji ga podržavaju. Ono što tada trebate učiniti je:

  • Odabrati paletu boja
  • Odabrati svoju tipografiju - dva komplementarna fonta koji predstavljaju vaš brend
  • Definirati izbor grafika - kakve slike i grafike najbolje predstavljaju vaš brend (crno-bijele, žarke, pastelne...)
  • Izraditi knjigu standarda. 

5. Pokažite svoj identitet

Nakon što ste stvorili jasan vizualni identitet vašeg brenda, vrijeme je da ga implementirate na sve platforme kojima se koristite kako biste širili dosljednu, jasnu poruku svoje robne marke. Ovo uključuje:

  • Web stranicu
  • Fizičke marketinške materijale
  • Uniforme zaposlenika
  • Okruženje i atmosferu trgovine
  • Društvene mreže

Korištenje jakih i dosljednih elemenata brenda donijet će vam veći povrat ulaganja, dublje rezonirati s kupcima i stvoriti nezaboravno iskustvo brenda zbog kojeg će se vaši klijenti vraćati po još.

Dakle, ako radite s puno nedosljednih i time automatski zbunjujućih vizuala, vrijeme je da napravite promjenu i jasno postavite svoj vizualni identitet brenda. Kvalitetan vizualni identitet ključan je element poslovnog uspjeha, a više o razlozima zbog kojih je to tako pročitajte u jednom od naših prethodnih blogova.

Ako ne znate odakle krenuti, zakažite besplatne konzultacije s našim stručnjacima za brendiranje i digitalni marketing!