Izrada cjenika za ugostiteljstvo: Dizajn, sadržaj i cijena

Izrada cjenika za ugostiteljstvo: Dizajn, sadržaj i cijena

27.06.2022.

Svaki kafić i restoran zaslužuje imati cjenik i jelovnik jednako lijep i ukusan kao jela i pića koja poslužuje. Ali koliko biste novaca trebali odvojiti za personaliziran dizajn vašeg cjenika? I, na koji način možete postići balans između cijene koju plaćate i kvalitete koju ćete dobiti?

U ovom ćemo kratkom vodiču pokušati odgovoriti upravo na ova pitanja te vam skrenuti pažnju na sve bitne stavke koje će osigurati da vaš cjenik bude baš onakav kakav vaš ugostiteljski objekt zaslužuje!

Dizajn menija

Primarna svrha menija je da prezentira ukusna jela i pića koja poslužujete u svom restoranu ili kafiću. Ali, osim popisa svega što nudite u svom objektu, oni će vašim klijentima pružiti i uvid u vaše poslovanje. Dobro osmišljen cjenik ima upečatljiv i ugodan dizajn te će vam pomoći u namjeri da svojim klijentima pružite jedinstveno iskustvo objedovanja.

Izrada-cjenika-za-ugostiteljstvo-Dizajn-sadrzaj-i-cijena-1

Bez obzira na to izrađujete li personalizirane jelovnike za vaš postojeći restoran ili kafić ili pokrećete novi biznis, jedinstven dizajn vašeg menija važan je za stvaranje snažnog brenda i ostavit će izvrstan dojam na vaše goste.

Isprva, izrada cjenika za ugostiteljstvo može izgledati kao jednostavan i banalan posao: navedite jela i pića, dodajte cijenu i prepustite gostu da odluči što će naručiti. U stvarnosti, svoj meni možete iskoristiti kao moćno strateško sredstvo uvjeravanja i sugestije.

Na vama je da odlučite na koji dio menija želite staviti fokus, a na dizajneru je da ga oblikuje na takav način da to ispoštuje i da vizualnim alatima uvjeri vaše goste da se odluče naručiti baš za te, za vas najisplativije, opcije.

Izrada-cjenika-za-ugostiteljstvo-Dizajn-sadrzaj-i-cijena-2

Angažiranjem grafičkog dizajnera specijaliziranog za dizajn jelovnika dobit ćete osobu koja će s vama raditi na izradi menija koji utjelovljuje koncept i stavke vašeg ugostiteljskog objekta. Kod odabira osobe kojoj ćete povjeriti izradu vašeg menija vodite računa o tome da ste prethodno vidjeli neke njegove radove i da su vam se isti i svidjeli.

Grafički će dizajner izraditi vaš meni vodeći računa o njegovoj funkcionalnosti, ali i o prepoznatljivosti vašeg brenda. U konačnici ćete dobiti dizajn koji je jedinstven za vaš koncept i na kojem će se raditi dok s njim ne budete u potpunosti zadovoljni.

Odabir materijala za tisak cjenika

Kod odabira vrste materijala na kojem ćete tiskati svoj cjenik trebate voditi računa o tipu kafića ili restorana koji vodite. Imate li novi meni svaki tjedan? Dnevne akcije? Vodite li fast food ili otmjeni restoran?

Odgovori na ova pitanja pomoći će vam s odabirom pravog materijala za vaš ugostiteljski objekt.

Laminacija

Izrada-cjenika-za-ugostiteljstvo-Dizajn-sadrzaj-i-cijena-3

Laminacija se često koristi kod izrade cjenika, vanjskih znakova, postera i letaka, ali bi ju ipak možda bilo bolje zaobići kod izrade jelovnika za restoran.

Ako vodite sportski bar, fast food ili zalogajnicu koju često posjećuju obitelji s djecom gdje je vrlo bitno da su vaši cjenici dobro zaštićeni, njihovo će laminiranje biti odlično i povoljno rješenje za otporne menije koji će dugo trajati.

Sintetički vodootporni papir

Izrada-cjenika-za-ugostiteljstvo-Dizajn-sadrzaj-i-cijena-4

Ako želite da vaš meni ima osjećaj papira, da se može listati, a da ipak bude otporniji od običnog papira synaps je definitivno vaš najbolji izbor! Ovaj vodootporni papir prenosi potpuno drugačiju sliku od laminacije - puno je finiji i luksuzniji od također otporne, ali pomalo hladne i zastarjele laminacije.

Korice za jelovnik

Izrada-cjenika-za-ugostiteljstvo-Dizajn-sadrzaj-i-cijena-5

Jelovnik u koricama najbolji je izbor za ozbiljnije restorane u kojima jelovnike listate poput knjige kako biste pogledali sve dostupne opcije. Može dugo trajati, ali isto tako omogućuje jednostavnu promjenu i ažuriranje menija pa je dobar izbor za restorane sa sezonskim menijem.

Kod odabira materijala za vaš meni vodite se svojim budžetom i stilom ugostiteljskog objekta koji vodite. Finiji restorani i slastičarnice tražit će nešto elegantnija rješenja od “običnih” kafića i objekata brze prehrane.

Konačna cijena vaših cjenika ovisiti će o grafičkom dizajnu, broju stranica, odabiru materijala i načina uveza te o količini koja će vam biti potrebna, tako da zapravo ne postoji standardna cijena koja se može primijeniti na sve cjenike. U konačnici za njih možete izdvojiti 10-15 kn ali i 200-300 kn po komadu.

Ako niste sigurni koji format ili materijal odabrati možete nas kontaktirati kako bismo dogovorili sastanak na kojem vam možemo pokazati mnoštvo različitih primjera i opcija te vam pomoći u odabiru onog pravog za vaš objekt!