Dizajn ambalaže jednako je važan kao i sam proizvod

Dizajn ambalaže jednako je važan kao i sam proizvod

17.03.2021.

Koliko ste puta zastali kraj nekog proizvoda jednostavno zato što vam je njegovo pakiranje privuklo pažnju? U situacijama kad ste birali između dva slična proizvoda, koliko je puta njihov izgled utjecao na vašu odluku?

Iako stvari ne bismo trebali suditi prema njihovom izgledu, u stvarnosti veliku pažnju posvećujemo prvim dojmovima i nerijetko sudimo na temelju istih. U svijetu koji se oslanja na prve dojmove, izgled ambalaže proizvoda važan je jednako kao i sam proizvod. Jer bez obzira na to koliko je dobar vaš artikl, loš dizajn njegovog pakiranja smanjit će vam prodaju.

Prilikom odabira pakiranja proizvoda potrebno je uzeti u obzir velik broj faktora. Pakiranje treba zaštititi ono što se u njemu nalazi, omogućiti lako skladištenje, prikazati podatke o proizvodu i privući pažnju kupaca kada se izlaže na polici. Glavno pitanje koje se ovdje nameće je kako stvoriti funkcionalnu ambalažu proizvoda koja će pobuditi interes kupaca i pritom lijepo izgledati?

 

Privucite pozornost vaše ciljane publike

Ako ste poduzetnik u maloprodaji, svojoj biste publici uvijek trebali dati razlog da odaberu vašu marku umjesto ostalih. Slogan u vidu objašnjenja zašto kupiti baš taj proizvod omogućava vam da jasno i lako spojite vaš brend s njegovom ciljanom publikom. Ta kratka izjava vašim kupcima govori što vaš brend zapravo nudi i trebala bi biti napisana velikim i podebljanim tekstom te se nalaziti na prednjoj strani pakiranja.

Vaš moto, odnosno obećavajuću izjavu brenda, najbolje je istaknuti na vrhu ambalaže. Tu izjavu nastojte oblikovati tako da bude informativna i jednostavna kako bi kupcima jasno predočila glavni benefit kupovine i korištenja vašeg proizvoda.

Dizajn pakiranja trebao bi odmah privući pozornost publike. Njime želite stvoriti osjećaj dobrih vibracija i pozitivnog iskustva povezanog s vašom robnom markom.

Shodno tome, ne biste trebali podcjenjivati činjenicu da dizajn ambalaže pobuđuje razne emocije kod vaših kupaca – od uzbuđenja, radosti, oduševljenja ili čuđenja do razočaranja, zgražanja, odbojnosti i nepovjerenja. Možemo se složiti da svi želimo da se ova prva skupina veže uz naš brend i to je nešto u čemu nam dizajn itekako može pomoći.

Glavni zadatak dizajna pakiranja je stvoriti nezaboravan uvod u priču vašeg brenda.

Ali, budite oprezni! Nemojte podleći iskušenju „predizajniranja“ pakiranja vaših proizvoda. U pokušaju da proizvod učine najupečatljivijim ili jedinstvenim, neke tvrtke pretjerano kompliciraju dizajn. Ponekad ti proizvodi imaju sreće i dobro se prodaju, ali ne pridonose izgradnji i jačanju robne marke.

 

Manje je više

Pokušajte se ne zanositi previše ukrašavanjem dizajna proizvoda ili pakiranja. Držite se jednostavnih, jasnih koncepata koje će vaša publika lako razumjeti. Vrlo često, najjednostavniji i najpromišljeniji dizajn je upravo onaj koji osvaja srca većine kupaca.

Budite dosljedni. Kao što je važno biti dosljedan u marketinškim naporima, tako je važno i dizajnirati ambalažu proizvoda koja je u skladu s identitetom i vrijednostima vaše marke.

Ovo nužno ne znači da trebate prenaglašavati svoj logo na svakom proizvodu već da trebate dizajnirati koncepte koji odražavaju vašu marku – rješenja koja bi mogla biti utemeljena na logotipu, tipografiji, boji, itd.

Dobar dizajn prodaje proizvode i privlači kupce i puno je više od vrećice ili kartonske kutije u kojoj se nalazi. On je iznimno moćan marketinški alat koji vašem brendu može dati profesionalnu sliku koja mu je potrebna kako bi preživio.

Srećom, naš tim zna baš što vam treba i može vam pomoći da svoj proizvod istaknete među konkurencijom. Obratite nam se s povjerenjem!