Content Marketing - 6 ključnih pitanja na koja morate odgovoriti!

Content Marketing - 6 ključnih pitanja na koja morate odgovoriti!

07.06.2021.

Content marketing ili marketing kroz sadržaj je marketinška tehnika stvaranja i distribucije vrijednih, relevantnih i kredibilnih sadržaja za privlačenje i stjecanje jasno definirane publike. Njegov cilj je privlačenje i usmjeravanje pažnje potencijalnih kupaca.

Ukratko, umjesto da na prvo mjesto stavljate svoje proizvode i/ili usluge, klijentima nudite informacije i sadržaj koji će im pomoći da nauče nešto novo. Bit i misao vodilja marketinga kroz sadržaj je da će nas kupci nagraditi svojom lojalnošću ako mi kao tvrtke njima pružamo dosljedne, trajne i vrijedne informacije.

Takav sadržaj se distribuira kroz blogove, infografike, e-knjige, vodiče, studije slučaja, prezentacije, videa i slično.

Sadržajni marketing svakoj tvrtki omogućuje da poveća svoju online prisutnost. Koristeći optimizaciju za tražilice (SEO), odnosno kroz korištenje ključnih riječi u sadržaju koji distribuirate, tražilicama pružate mnoštvo informacija koje mogu skenirati i tako vam pomoći da se pojavite na višim pozicijama Google pretraživanja.

Sve to dovodi do veće vidljivosti, svijesti o robnoj marki i više prometa na vašoj web lokaciji.

Ono što marketing kroz sadržaj razlikuje od ostalih vrsta marketinga jest ROI, odnosno povrat ulaganja te poslovna vrijednost koju s vremenom donosi.

Content marketing nije lak. Potrebno je vrijeme, istraživanje i fokus da biste stvorili smislen materijal koji odjekuje kod publike.

Također, da bi marketing sadržaja uspio, mora biti dobro izveden. To uključuje i sam razvoj strategije sadržaja.

Stvaranjem strategije koja odgovara vašem poslu i ciljanoj publici ostajete vjerni svom brendu i činite svoje marketinške materijale učinkovitijima. 

Kako biste stvorili uspješnu strategiju content marketing-a, pokušajte odgovoriti na sljedeća pitanja:

1. Tko će čitati vaš sadržaj?

Tko je ciljana publika za vaš sadržaj? Da li svojim sadržajem ciljate na različite publike? 

Baš kao što vaše poslovanje može imati više vrsta kupaca, vaš sadržaj može zadovoljiti više vrsta čitatelja ili gledatelja.

Ako koristite više vrsta sadržaja i kanala lakše ćete isporučiti različit sadržaj drugačijim vrstama publike.

2. Koji problem vi rješavate?

U idealnom svijetu, vaš proizvod ili usluga rješava nekakav problem za koji znate da vaša ciljana publika ima. Isto tako, vaš sadržaj bi trebao educirati vašu publiku o tome kako da taj problem identificiraju i riješe.

Dobra strategija sadržaja uključuje ljude s obje strane vašeg proizvoda: one koji još uvijek otkrivaju koji su njihovi glavni izazovi i one koji već koriste vaš proizvod kako bi ih prevladali.

Na primjer, Nicorette gume za žvakanje pomažu pri prestanku pušenja i na svojim stranicama nude mnoštvo korisnih savjeta za lakše odbacivanje ove ružne navike. 

3. Po čemu ste jedinstveni?

Da biste dokazali zašto vaš proizvod vrijedi kupiti, morate dokazati zašto vas vrijedi slušati.

Vaši konkurenti vjerojatno imaju sličan proizvod kao vaš, što znači da vaši potencijalni kupci moraju znati što vaš proizvod čini boljim - ili, barem, drugačijim. 

Tako se primjerice Emirates usredotočuje na iskustvo koje pruža putnicima, dok Turkish Airlines ističe broj zemalja u koje lete.

4. Na koje formate sadržaja ćete se usredotočiti?

Koje će oblike imati vaš sadržaj? Infografike? Videozapisi? Objave na blogu? 

Nakon što ste identificirali teme o kojima želite govoriti, morat ćete odrediti u kojim oblicima ćete ih distribuirati kako biste najbolje izrazili svoje misli, savjete i stajališta.

Što mislite na koji format se usredotočio GoPro? Ovaj proizvođač malih kamera koristi priče svojih korisnika u svom sadržajnom marketingu te redovito objavljuje zanimljive adrenalinske videozapise samih korisnika. 

5. Na kojim ćete kanalima objavljivati?

Kao što možete stvarati sadržaj u različitim formatima, tako taj sadržaj možete objavljivati na različitim kanalima. To mogu biti kanali u vašem vlasništvu, poput vaše web stranice i bloga ili društveni mediji poput Facebooka i Instagrama. 

U obzir, naravno, trebate uzeti i dostupnost i popularnost određenih kanala. Gotovo je sigurno reći da u Hrvatskoj nećete svoj video sadržaj plasirati kroz Youku već Youtube, baš kao što ćete od društvenih mreža koristiti Instagram i Facebook, a ne Twitter.

6. Kako ćete upravljati stvaranjem i objavljivanjem sadržaja?

Otkrivanje načina za stvaranje i objavljivanje vašeg sadržaja može biti zastrašujuć zadatak. Vrlo je važno znati tko što stvara, gdje se objavljuje i kada.

Svrha content marketing-a nije biti prisutan na određenim kanalima jer su “svi” tamo, i nije stvarati sadržaj samo zato jer vam je netko rekao da je dobro često objavljivati.

Osnovni cilj je kontinuirano i dosljedno stvarati sadržaje usklađene s vašom robnom markom, koji vašoj ciljnoj publici daju dodatnu vrijednost, a vama povrat ulaganja i opipljive poslovne rezultate.